Původní nápad vysavače bez sáčku se zrodil ve dvacátých letech dvacátého století. John W. Newcombe vynalezl „separátor“ – zařízení sloužící k oddělování prachu a částic ze vzduchu. Leslie H. Green uviděl v tomto vynálezu jeho opravdový potenciál, spojil se s Newcombem a spolu pak vynalezli „Newcombe Bagless“, tedy Newcombův vysavač bez sáčku.
V roce 1929 založil Green novou společnost a nazval ji Rexair, což je kombinace latinského slova s anglickým a celý výraz znamená „Král vzduchu”. Zatímco celá země procházela těžkou hospodářskou krizí, společnost Rexair začala vyrábět, dolaďovat a prodávat čisticí zařízení Rexair.
V roce 1936 začal pro společnost pracovat T. Russ Hill. Inspirován pouličními čističi v Kentucky, přišel Hill na nápad zahrnout do konstrukce zařízení Rexair také vodu, která měla lapat prach a nečistoty s daleko větší účinností. Tato inovace učinila ze zařízení Rexair jedinečný a exkluzivní výrobek. Společnost Rexair přišla s novým sloganem „Wet Dust Can’t Fly!” (Mokrý prach nelétá).
Schopnost zařízení Rexair eliminovat vzduchem nesené částice a jiný prach v interiéru usnadnila život osobám trpícím alergiemi a sennou rýmou a brzy Rexair profesionální zdravotníci uznali za průkopnický výrobek.
V době vstupu Ameriky do 2. světové války se společnost Rexair značně rozrostla. V roce 1941 se společnost Rexair spojila se společností Martin-Parry Corporation z Toleda, Ohio, což poskytlo společnosti Rexair přístup k větší výrobní kapacitě. Během války podporovaly společnosti Rexair a Martin-Parry válečné úsilí USA např. výrobou skříněk na radar či odpalovače raket.
Když válka skončila, byla společnost Rexair dokonale připravena na prudký poválečný hospodářský rozvoj. Společnost měla již pevné základy a brzy se Rexair dostal do každodenního slovníku mnoha domácností.
V roce 1948 začal odbyt vysavačů značky Rexair enormně růst. Částečně se o to zasloužil mladý prodejní agent z města Owensboro, Kentucky. J.V. Sanders – lépe známý pod jménem „Sandy“ – viděl předvedení zařízení Rexair a poté se vydal do Detroitu (ve státě Michigan) s pevným odhodláním stát se „nejlepším prodejním zástupcem, jakého společnost kdy měla“.
Tím se také stal, ale dosáhl ještě více tím, že společnosti Rexair pomohl v jejím růstu a prosperitě. „Sandy” zosobňoval příležitost, kterou poskytovala společnost Rexair. V roce 1953 se stal jedním z 5 regionálních manažerů národní distributorské organizace společnosti Rexair.
Rok 1955 s sebou přinesl výrazné vylepšený vysavač Rexair. Měl štíhlý tvar a technologicky vyladěnou konstrukci s dvojnásobně silným motorem než jeho předchůdce. Vedení společnosti Rexair se rozhodlo ho překřtít na „Rainbow“.
Růst společnosti Rexair byl enormní. Byl to výsledek skvělého výrobku, usilovné práce a plného nasazení dealerů a regionálních manažerů, jakož i oddanosti věci a vize vedení společnosti.
Vydání Rexevents z února 1959 oznámilo – „VELKÉ SNY SE PROMĚŇUJÍ VE SKUTEČNOST – Sanders a společníci kupují Rexair”. J.V. Sanders nyní plně kontroloval společnost Rexair a jeho první strategickou prioritou se stal úkol plně rozvinout „Příležitost Rainbow“.
Distributoři zařízení Rainbow měli nyní možnost stát se nezávislými vlastníky obchodní firmy a dealeři, manažeři a distributoři Rainbow mohli lépe dosáhnout svých osobních cílů a finančního zabezpečení.
V roce 1969 uvedla společnost Rexair do provozu svoji novou výrobní halu o 9.290 čtverečních metrech ve městě Cadillac ve státě Michigan. Výsledkem závazku pracovníků společnosti Rexair, neustále výrobek vylepšovat, byl další vývoj zařízení Rainbow a konstrukce celé řady technicky důmyslných doplňujících zařízení – například elektrického kartáče a AquaMateu.
Nový model Rainbow D3 opustil továrnu v roce 1980. Představoval první zásadní změnu modelu za 20 let. S novým, chladněji běžícím motorem se model D3 stal prvním zařízením Rainbow schváleným pro „mokré vysávání“.
Už v roce 1947 měla společnost Rexair pobočky v Kanadě, na Kubě a v Mexiku. Trvalo to však téměř 40 let, než se v osmdesátých letech minulého století mezinárodní odbyt zařízení Rainbow opravdu rozjel na plné obrátky. Společnost Rexair vyvinula mezinárodní odbytovou a distribuční sít a zařízení Rainbow bylo upraveno tak, aby splňovalo specifické požadavky zemí po celém světě.
V roce 1986 oslavila společnost Rexair svoje zlaté výročí tím, že uvedla na trh nejnovější model Rainbow, totiž D4. Tento model byl výsledkem 5 let plánování, konstruování a testování, a J.V. Sanders o něm prohlásil - “..jedná o nejlepší čisticí systém na této zeměkouli“.
V roce 2001 se vedení společnosti Rexair ujal Paul Vidovich ve funkci prezidenta a generálního ředitele (CEO) a v roce 2002 pak ještě přibral funkci předsedy správní rady.
Paul zahájil svoji kariéru v obchodní činnosti v roce 1971. Postupně zaujímal stále vyšší funkce s četnými úspěchy v oblasti přímého prodeje. Jeho vynikající schopnost vést lidi a znalost celé společnosti dovedly společnost Rexair na výjimečně vysokou úroveň úspěchu v prodeji na území USA a na mnoha zahraničních trzích.
V roce 2019 jmenoval Paul novým prezidentem a generálním ředitelem společnosti Momira Popovice, Momir se stal pátým generálním ředitelem v historii společnosti.
Jako inovátor a lídr na trhu poskytuje Rexair zákazníkům bezkonkurenční produkt, který je trvale v čele v oblasti technických inovací. V této tradici je Rainbow SRX bezpochyby dosud největším průlomem v prémiových čistících systémech a bude i po mnoho dalších let poskytovat společnosti Rexair náskok jako jedničce ve svém oboru.
Dnes je společnost Rexair LLC silnější než kdy dříve. Díky živé a neustále rostoucí mezinárodní prodejní síti, špičkovým výrobním a technologickým centrům a oddanému a odhodlanému týmu je společnost Rexair v dobré odrazové pozici pro budoucí úspěchy, a to jak vlastní společnosti, tak každého prodejce a distributora v globální rodině Rainbow.